Od grudnia 2022 do kwietnia 2023 dzieci z zerówki w ramach zajęć z języka angielskiego zapoznawały się z literaturą anglojęzyczną przeznaczoną dla małych uczniów. Książeczki dopasowane były do danego okresu – od Bożego Narodzenia (Christmas) do Wielkanocy (Easter).

W grudniu pracowaliśmy z tytułami: „That’s not my reindeer”, „That’s not my snowman”, „That’s not my Santa”, w styczniu poznawaliśmy zwierzątka z pomocą książeczki „Dear Zoo”, w lutym zawitał do nas kotek Pete z książeczką „Pete the Cat – I love my white Shoes”, w marcu pojawił się dzięcioł w książeczce „Peck, Peck, Peck” i w kwietniu tuż przed Wielkanocą uczestniczyliśmy w poszukiwaniu pisanek, pracując z książeczką „We’re going on an EGG HUNT”.

Praca z książeczkami polegała na zapoznaniu się ze słownictwem, wspólnym czytaniu książeczki i wykonywaniu różnorodnych ćwiczeń na kartach pracy oraz zabawach powiązanych z daną książeczką.

Zajęcia z literaturą dziecięcą pozwoliły zwiększyć motywację do nauki języka angielskiego, poszerzyć dziecięcy zakres słownictwa, a także uatrakcyjnić sposób nauczania języka angielskiego. Ponadto podczas pracy z książeczkami dzieci poznały autentyczny, żywy język angielski. Mali uczniowie na koniec okresu pracy z książeczkami potwierdzili, że bardzo podobała im się taka forma zajęć. I rzeczywiście prawdą jest, że „Reading is fun”, czyli czytanie jest świetną zabawą. Pomysłodawczynią innowacji czytelniczej była nauczycielka języka angielskiego Renata Troska. Na pewno książeczki anglojęzyczne już na stałe zagoszczą na naszych językowych zajęciach.