Wiosnę powitali także uczniowie klas IV-VIII!
Świętowanie rozpoczęło się od przygotowania klasowej eko-marzanny. Następnie wiosennym korowodem uczniowie z marzannami przeszli na boisko sportowe, grając po drodze w grę terenową „Wiosenne podchody”. Poszukiwanie i rozwiązywanie zagadek dostarczyło wszystkim mnóstwa radości i pozytywnej energii. Na stadionie młodzież miło spędziła czas przy ognisku. A na koniec materiały, z których przygotowano wcześniej marzanny, uczniowie posegregowali do odpowiednich worków na śmieci. Dzień był pełen wiosennego słońca i uśmiechu.
Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole
Nareszcie nadeszła wiosna! W piątek, 21 marca 2025 r. oficjalnie obchodziliśmy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny w naszej szkole.
W tym dniu dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz klas I – III uczestniczyły w przygotowanych, specjalnie na tę okazję, zajęciach. Były to:
- „wiosenna zgaduj – zgadula” czyli zagadki o tematyce wiosennej,
- warsztaty plastyczne – podczas, których dzieci wykonywały plakaty przedstawiające Panią Wiosnę,
- „wiosenny korowód” – czyli spacer po bliskiej okolicy w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny,
- warsztaty kulinarne pod hasłem „wiosenne kanapki” – własnoręczne wykonanie kolorowych i zdrowych przekąsek.
Tego dnia w naszej szkole nie było szarości, dzięki zielonym strojom naszych uczniów. Powitanie wiosny na pewno na długo zostanie w pamięci całej społeczności szkolnej.
Dzień otwarty w oddziale przedszkolnym
W dniu 11 marca w oddziale przedszkolnym odbył się dzień otwarty, w którym witaliśmy młodszych kolegów chcących dołączyć do naszej grupy.
DZIEŃ OTWARTY W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
- zostały wprowadzone w podstawy kodowania i programowania,
- nauczyły się korzystania z kodów QR i ich odczytywania,
- układały proste sekwencje ruchów,
- pracowały z długopisami 3D - tworzyły kształty wiosennych kwiatów,
- pracowały z matą edukacyjną, układając kolorowe kubeczki na macie tworzyły algorytmy,
- poznały Bee-Boty roboty w kształcie pszczółki, które dzieci samodzielnie programowały.
Dzieci były bardzo zaangażowane w każdą część zajęć, a kodowanie bez komputera to świetny sposób na naukę poprzez zabawę, który daje dzieciom solidne podstawy do rozwoju umiejętności planowania.